mandag den 5. november 2012



 Google docs, Screencast-o-Matic

Jeg har arbejdet med Google docs i engelsk med stor succes. Eleverne har i deres gruppearbejde skrevet direkte i et google docs dokument og har dermed delt deres resultater med resten af klassen. På den måde har alle notater og vi kan sammen gennemgå dem og få dem rettet samtidig. Også til oversættelsesopgaver sparer man tid. Tidligere brugte vi tid på at eleverne skulle til tavlen og skrive, hvor vi nu skriver i et fælles dokument, som går meget hurtigere.

Mht. Screencast-o-Matic har jeg brugt det til gennemgang af grammatik. Eleverne blev delt op i grupper og fik nogle sætninger, de skulle fejlrette. De skulle forklare rettelserne i Sreencast-o-Matic, som om det skulle udgives på Youtube. Det fungerede rigtigt fint, da der blev lagt meget energi i at få rettelserne forklaret pædagogisk.

Jeg har også prøvet Mindmap42. Umiddelbart er jeg ikke ovenud begejstret for det, for jeg synes man bruger mere tid på teknik end indhold.

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en spændende idé med Screencast-o-Matic og forklaring af fejlsætninger. Den hugger jeg. Har du et eksempel på elevernes arbejde, du kan offentliggøre her på bloggen?
    Under alle omstændigheder: Godt påfund.
    mvh
    Jesper Borchmann
    Horsens Statsskole

    SvarSlet
  2. Lyder meget spændende med fejlsætninger og screencast-o-matic - det skal jeg klart have prøvet af.

    SvarSlet